Trošku som si v tomto článku posvietila na určité etapy trávenia a stravovania. Mnoho krát nejde o samotné stravovanie, ale aj o riešenie problémov, ktoré nastali, no hlavne o možnosti ako im predchádzať. Budete prekvapení, že to nie len o tom čo a kedy jeme...

Každý z nás aspoň raz zažil jednu z nepríjemných epizód trávenia: zápchu, hnačku či nadúvanie. Na svete trpia zápchou milióny ľudí, no až tri štvrtiny z nich sú ženy. Problém často potlačujú, a to buď z dôvodu hanby alebo z dôvodu presvedčenia, že sa to nedá riešiť.

Zápcha sa prejavuje znížením počtu úľav, tvrdosťou brucha a obtiažným pohybom čriev. Príčiny sú obvykle spôsobené zmenou v bežnom, každodennom životnom štýle (cestovaním, prejedaním atď.), niektorými liekmi (napr. sedatíva), alebo ochoreniami ako je diabetes, rakovina, či roztrúsená skleróza. Tiež to môže byť častým problémom v tehotenstve. Príroda nám aj v tomto prípade ponúka riešenie v podobe len dvoch ingrediencií. Vyskúšajte to tiež!

Potrebujete:

  • 1 zväzok špenátových listov
  • 2-3 dl kyslého mlieka

Postup:

Vyberte si kvalitný, mladý, svieži špenát. Zbavte ho stoniek a listy umyte. Rozmixujte ich a pridajte 2-3 dl kyslého mlieka, premiešajte. Pite ráno a večer. Pomôže vám to stimulovať tráviaci systém, ktorý bude fungovať správne.
Okrem zápchy sa však povenujme aj samotnému stolovaniu, stravovaniu, ale predovšetkým činnostiam, ktoré robíme bezprostredne po tom, čo sa najeme. Všetci máme svoje zvyky, no ukázalo sa, že niektoré z nich by mohli byť nebezpečné pre naše zdravie.

Čoho sa teda vyvarovať?

Nefajčite!

Výskum dokázal, že fajčenie cigarety po jedle je porovnateľné s tým, ako keby ste ich vyfajčili hneď 10 (preto je aj pravdepodobnosť rakoviny vyššia) .

Bezprostredne po jedle nejedzte ovocie!

Keď budete jesť ovocie hneď po jedle uviazne v žalúdku spolu s obsahom vášho obeda a začne sa kaziť. Preto sa odporúča jesť ovocie aspoň jednu hodinu po jedle, alebo pred jedlom, no ideálne ráno na prázdny žalúdok. Ráno môže telo najlepšie využiť živiny z ovocia a získať tak dostatok energie na celý deň.

Nepite čaj!

Dôvodom je vysoká kyslosť čajových listov . To spôsobí, že obsah bielkovín v potravinách, ktoré konzumujeme budú ťažko stráviteľné. Je však vhodné piť čaj hodinu po jedle.

Nepovoľujte opasok!

Niektorí ľudia majú vo zvyku uvoľnenie opasku po dobrom jedle. Uvoľnenie pásu nie je zlé ale znamená to, že ste zjedli viac ako by ste mali. Uvoľnením opasku spôsobíte, že sa budete cítiť pohodlne a budete tak naďalej pokračovať v prejedaní. Takže jedzte iba do tej miery, kým je vám to pohodlné bez uvoľňovania pásu.

Necvičte!

Chôdza priamo po jedle nie je až taký dobrý nápad, pretože to môže viesť k žalúdočným ťažkostiam. Avšak, chôdza asi pol hodinu po jedle je pre vás len prospešná. V ideálnom prípade by ste mali chodiť pešo asi 10 minút a to 20 až 30 minút po jedle, aby sa zabránilo rozrušeniu žalúdka a refluxu kyseliny.

Nekúpte sa!

Kúpanie po jedle spôsobí zvýšenie prietoku krvi do rúk, nôh a tela, čím naopak dôjde k úbytku krvi v bruchu, čo oslabuje schopnosť potravu riadne stráviť

Nechoďte spať!

Tešíte sa popoludňajšieho šlofíka? Nerobte to však bezprostredne po jedle, dôvodom je, že sa jedlo nebude môcť tráviť správne. To môže viezť k žalúdočným a črevným infekciám.

Možno ste práve prišli na kĺb príčine možných problémov s trávením, alebo ste objavili dobrý recpt proti zápche. Nechajte sa každopádne inšpirovať a odhoďte predsudky...