1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Všetci čo aspoň pár krát navštívili fitko si iste všimli „malinovky“, ktoré niektorí ľudia popri cvičení popíjali. Nie je to však vhodné len pre športovcov! Určite tiež registrujete mnoho správ v televíznych novinách o kolapse ľudí počas najhorúcejších letných dní. Tie boli samozrejme s najväčším predpokladom spôsobené nedostatkom vody, prehriatím organizmu a stratou dôležitých iónov.

Ak by sme naše telo prirovnali motoru, ktorý by sme hnali do vysokých otáčok, pri nedostatočnom chladení či premazávaní sa zadrhne, alebo prehreje. To isté platí aj o nás. Vo vode sa vyskytujú veľmi dôležité ióny, ktoré tomu pomáhajú predísť. Tiež môžu pomôcť ľuďom, ktorí trpia na svalové kŕče.

Iontový nápoj som vyskúšala aj ja. Je veľmi osviežujúci a výborne chutí. Kúpila som si ho na odporúčanie kamarátov a tiež na základe istých informácii, ktoré som pochytila a následne poňala viac zoširoka. Pravdou je, že je vhodný napríklad aj pre starších ľudí, alebo tých čo majú jednoducho problém s pitným režimom.

Iontový nápoj doplní totiž tekutiny a stratené ióny, ktoré sa spolu so spomínanými tekutinami predtým z tela vyplavili. Je vhodné piť ho pred, počas aj po záťaži a poviem vám pravdu, chutí to ako voda so sirupom, len trochu v zdravšej verzii.
Na trhu si môžete dokonca vybrať množstvo rôznych príchutí a určite na sebe pocítite príjemnú zmenu.

Odporúčam však siahať skôr po hypotonických iontových nápojoch pred výkonom a isotonických počas a po výkone. Preto je tento vhodný hlavne asi hodinu pred daným výkonom. Veľkou nevýhodou je, že aj keď si myslíte, že robíte pre svoje telo všetko len dobre, a čo aj v značnej miere robíte, iontový nápoj obsahuje taktiež éčka.

Tie, ktoré obsahuje tento konkrétny nie sú nejako extra škodlivé a ani by nemali spôsobiť nejaké vedľajšie účinky. Najhoršie sú E 102, E 104, E110, E 122, E 124 a tie našťastie nie sú uvedené na etikete, takže to v mojich očiach v podstate prešlo.
Pozor si treba dať samozrejme aj na doporučené denné dávkovanie. Veľkou výhodou je, že si môžete meniť koncentráciu nápoja, no skutočne sa neoplatí presahovať denné dávkovania, v tomto prípade to totiž môže viac uškodiť ako pomôcť.

Iontový nápoj zoženiete tiež v práškovej podobe. Výhodou je, že vydrží dlho a môžete si ho odsypať a vziať so sebou napríklad na dlhšie túry či cyklistické výlety a neťahať so sebou celé balenie. V podstate je asi jedno či ide o tekutú, alebo práškovú formu, lebo výsledok je viac menej rovnaký. Tu ide len to, čo vám ako spotrebiteľovi vyhovuje viac, alebo menej.

Iontové nápoje sú momentálne veľmi v móde, no nie je jednoduché si ich „naordinovať“ správne, preto si radšej všetko dopredu poriadne pozisťujte, poprípade si radšej nechajte poradiť od výživových poradcov, fitnes trénerov či jednoducho od niekoho čo o tom niečo vie. Myslím, že neinformovanosť sa nevypláca.