Všade sa dá šetriť, ale nie všade sa to aj oplatí. Predstavte si, že máte svoj vlastný eshop, povedzme, že predávate dekoračné predmety, ale svoj eshop máte na doméne, ktorá je zadarmo, lebo: „Niekde šetriť musím." Jasné, niekde šetriť musíte, ale prečo to robíte tam, kde sa to vôbec neoplatí? Viete, koľko klientom sa váš tovar páčil, ale neobjednali si ho kvôli tomu, že sa im adresa stránky nezdala dosť dôveryhodná? Ja tiež neviem, ale pokojne ich mohlo byť sto a tiež ani jeden, ale prečo pokúšať ušlé zisky?

Nie, tam nešetrite

Má vás živiť eshop, no rozhodli ste sa tam ušetriť? To je ako keby profesionálny automobilový pretekár kúpil staré, jazdené auto z autoškoly len preto, aby ušetril. Áno, možno by párkrát dokončil preteky, ale suverénne posledný. Zverte svoj eshop do rúk profesionálov, nepozerajte sa na cenu, pozerajte sa na kvalitu. Šetriť budete môcť na milión iných miestach, na tvorbe eshopu ale nešetrite. Je to základný pilier vášho biznisu a ten musí byť pevný a kvalitný.

Kde môžem šetriť?

Máte eshop. Tovar skladujete u seba v pivnici alebo garáži? Nepotrebujete žiadnu kanceláriu? Tak si ju neprenajímajte len preto, aby stem mali nejakú adresu zapísanú v ORSR. Stovky eúr vyhadzujete za prenájom kancelárie úplne zbytočne. Prenajmite si cenovo výhodné virtuálne sídlo, miesto stoviek eúr, zaplatíte len pár desiatok mesačne a nijako vás to neovplyvní. A vašich zákazníkov už vôbec nie.

Kde ešte môžem ušetriť?

Okrem zníženia nákladov za prenájom kancelárie, sa môžete zamerať na faktúry. Nie, neprestanete ich platiť, ale koľko ich denne vytlačíte? Desiatky? Stovky? Preto skúste ušetriť na tlači. Kúpte si lacné tonery alebo vyskúšajte repasované, ktoré vám pomôžu ušetriť nezanedbateľnú čiastku. Zdá sa vám to absurdné? Aj FC Barcelona, jeden z najbohatších futbalových klubov na svete, zakázal farebnú tlač v rámci úsporných opatrení. Asi na tom niečo bude, čo myslíte?