Bez kvalitnej vzdelávacej literatúry sa vo svojom odbore posuniete vpred len veľmi ťažko. Hlavne začiatky bez informácií od skúsených ľudí, ktorí sú vo svojom odbore špička, sú veľmi zložité. V knihách od autorov, ktorí už niečo zažili, vo svojej profesii dokázali veľké veci a majú chuť sa podeliť o svoje skúsenosti, postrehy a tipy, nájdete na začiatku skvelú inšpiráciu. Pretože to, čo dostanete nie sú len nudné a suchopárne poučky z učebníc, je to šťavnaté vysvetlenie toho, ako to v praxi funguje a autori vám to ukážu aj na skutočných príkladoch.

Na odbore nezáleží

Je jedno, v akej oblasti podnikáte či pracujete, poznať psychológiu zákazníkov, klientov, kolegov, partnerov je obrovská výhoda. Dopredu viete odhadnúť, a veľmi presne, ako sa zachovajú, čo urobia a čo musíte urobiť vy, aby ste dosiahli to, čo chcete. Aby ste boli v tejto problematike doma ako ryba vo vode, je dobré začať študovať knihy o manažérskej psychológii. Teda nielen, ako rozmýšľajú manažéri, ale ako rozmýšľajú spotrebitelia a prečo konajú tak, ako konajú. Pochopíte mnoho javov, ktoré poznáte, ale netušili ste, prečo fungujú.

Učte sa od najlepších

Nenapodobňujte najlepších, učte sa od nich. Naučte sa to, čo vás chcú naučiť, upravte si to tak, aby to fungovalo aj pre vás a použite to v praxi. Ak sa chcete dozvedieť všetko o správaní spotrebiteľov a prečo robia to, čo robia, Robert Cialdini a jeho knihy „Vliv" sú tu pre vás. Cialdini je profesor psyhológie a marketingu na Arizonskej štátnej univerzite a touto problematikou sa zaoberá desiatky rokov, väčšieho odborníka ťažko nájdete.

Vo svojej knihe „Vliv" vám jednoduchou, hravou a názornou formou vysvetlí, prečo sa zákazníci rozhodnú kúpiť tento a nie iný výrobok. Zaujíma vás, ako fungujú triky pouličných predavačov? Alebo triky z teleshoppingu? Cialdini vám to vysvetlí a nabudúce, keď vám bude chcieť Horst Fuchs predať úžasný krájač na zeleninu, sa ovládnete a nekúpite nič. Všetko to je len „obyčajná" psychológia.