Tí, ktorí dennodenne pracujú s ľuďmi, dobre vedia, ako je táto práca veľmi náročná. Dnes sa môžete stretnúť s množstvom ľudí, ktorí sa správajú arogantne, avšak nie je výnimkou, že niektorí majú naozaj šťastie len na príjemných usmievavých ľudí. Ako sa správať k ľuďom, aby práca v ktorej ste, nebola pre vás nočnou morou?

Ignorujte arogantných ľudí

Ak vás v práci zaskočí arogantný zákazník, nenechajte sa rozhádzať. Takýchto klientov ešte za život stretnete neúrekom. Ľudia začínajú byť arogantní, pretože chcú byť čím skôr vybavení a neraz sa stáva, že na zamestnaného predavača ústne zaútočia. Aby ste sa vyhli takýmto incidentom, snažte sa takéto nepríjemnosti ignorovať. Čím viac sa budete takýmito problémami zaoberať, tým viac škodíte len sebe.

Nevtierajte sa zákazníkom. Nemajú to radi

Zákazníci, nielen tí slovenskí, sa doslova vyhýbajú predajniam, kde sa nachádzajú vtierajúci predávajúci. Tak ako firmy uprednostňujú obchodných zástupcov s príjemným vystupovaním, tak si aj zákazníci vyžadujú, aby predávajúci boli príjemní, ochotní vždy pomôcť, ale zároveň aby neboli až príliš vtieraví.

Nevnucujte im výrobky za každú cenu

Keď vás zákazník požiada o radu, nesnažte sa mu za každú cenu vnucovať predávaný výrobok. Zákazník tým pádom skôr odmietne vaše rady a odíde k vašej konkurencii. Povedzte mu všetky pozitíva, ale aj negatíva výrobku. Nehovorte mu vety podobné tejto: „Nikde inde nedokážete kúpiť lepší výrobok, ako u nás.“ Niektorí zákazníci vám síce uveria, ale väčšina z nich vie, že sa ich snažíte za každú cenu presvedčiť, aby si daný výrobok kúpili, aj keď má veľa negatív.

Ak pracujete s ľuďmi, buďte vždy úprimní a myslite pozitívne. Unavený negatívne naladený predávajúci zákazníkov nepresvedčí, aby si u nich daný produkt kúpili. Predstavte si, že ste na speed dating a hľadáte si na ňom potencionálneho partnera. Správate sa prirodzene alebo sa pretvarujete? Určite sa správate prirodzene, pretože chcete ľudí presvedčiť, že vy ste ten správny človek, ktorého si majú vybrať.

Práca s ľuďmi je ťažká. Vyžaduje si veľa energie. Ak však budete dodržiavať predchádzajúce rady, bude sa vám robiť podstatne ľahšie.