5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Koruna krásy, áno to počujeme na každom jednom kroku. Aj tých rád je už tak veľa, že aj normálny človek má v tom všetkom veľký zmätok a chaos. Bez ohľadu na všetky skutočnosti ale netreba starostlivosť o vlasy podceňovať. To dôležité, čo by ste si mali uvedomiť je, že to nezáleží len od vonkajších vnemov. Lepšia kvalita vlasov sa dá dosiahnuť veľmi rýchlo aj na základe vitamínov a doplnkov, ktoré prijímame v strave.

Nepodceňujte varovné signály

Nezdravé vlasy nám samozrejme na kráse nepridávajú, namiesto toho, aby boli lesklé, pevné a pružné, strácajú svoju zdravú farbu, sú krehké a jemné. Ak aj vás trápi vypadávanie vlasov a časté problémy s ich kvalitou, mali by ste spozornieť. Príčinou môžu byť vážne poruchy organizmu, dermatitída či diagnostikovanie rakoviny kože.

Priemerne stratíte viac ako 100 vlasov denne

Možno ste ani nevedeli, že v priemere vám vypadne 50 až 100 vlasov denne, čo je samozrejme ešte v norme. Pokiaľ by ste spozorovali v tomto objeme nárast, treba začať situáciu riešiť. Tiež to ale závisí od pohlavia, veku, genetickej predispozície, hormónov a samozrejme okolia, v ktorom sa nachádzate. Ak by ste mali vážne obavy, dermatológ je ten, kto vám môže pomôcť určiť príčinu toho, že váš rýchly rast vlasov je na tom zo dňa na deň horšie.

Ktoré vitamíny si zaslúžia vašu pozornosť?

Nemusíte byť ani špecialistom a lekárom, aby ste vedeli, že zdravá a vyvážená strava vám pomôže vo všetkých smeroch. Z odborného hľadiska sa ale špecialisti zhodli na tom, že existuje viac ako 10 vitamínov, ktoré vám môžu pomôcť udržať vaše vlasy zdravé a krásne. K tým základným, ktoré nájdete aj v bežných potravinách sa radia tieto vitamíny:

D, E, a skupina B-komplexov

Vitamín D udržiava kosti a pokožku dlhodobo zdravé a v posledných rokoch sa tiež spája s lepším rastom vlasov a tvorbou vlasových folikul. Získame ho konzumáciou rýb, húb, mlieka ale aj vďaka pobytu na slnku.

B-komplex vitamíny sú dôležité pre reguláciu metabolizmu a udržanie centrálneho nervového systému . Tiež sú dôležité pre zdravú pokožku a vlasy. Nájdete ich v mäse (hovädzie a kuracie), ovocí a zelenine (mrkva, karfiol, avokádo a i.), strukovinách, orechoch vajciach a sóji.

Vitamín E je už dlhodobo uznávaným pomocníkom pri starostlivosti o naše vlasy a pokožku. Obsahuje silný antioxidant tokotrienol, ktorý prispieva k zdravšej pokožke hlavy a vlasov. Jeho najväčším zdrojom je špenát, kel, mandle a pšeničné klíčky.

Ako vidíme, vitamíny sú pre zdravie vlasov naozaj dôležité. Zmena životného štýlu však môže pomôcť rovnako tak dobre. Vyvarujte sa opätovnému používaniu gélov, častému umývaniu vlasov a ich následnému vysušeniu. Tiež sa pokúste odbúrať stres tým, že budete pravidelne cvičiť v intervaloch 30 minút. Môže vám pomôcť aj dostatočný príjem tekutín, s čím má veľa ľudí stále obrovský problém. Takže je len na vás, ktorú cestu a spôsob si pre zlepšenie v tomto smere zvolíte.